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Artl@s produit et met en ligne une base mondiale de catalogues d’expositions aux 19e et 20e siècles. Avec ses outils de cartographie et d’analyse, elle doit contribuer à décentrer nos sources, nos regards, nos  récits,
et à construire des ponts entre les géographies artistiques.

Structuré autour de son séminaire et de sa revue, Artl@s est aussi à l’initiative d’ateliers de formation
aux approches numérique et transnationales.  Le groupe organise régulièrement des 
rencontres internationales sur l’histoire mondiale et sociale de l’art.

RSS ARTL@s Bulletin – Last Issue

  • “Putting the Arts in their Place”: A Case for Map-Making in Art History 31 décembre 2019
    The use of cartography in art history is less than common. Because of its link to the old artistic geography (Kunstgeographie) once used to defend nationalist issues in Nazi Germany, it fell into disfavor until the 1960s and 1970s, when maps regained some attention from a new generation of art historians. Mapping arts indeed proves […]
  • Visual Contagions, the Art Historian, and the Digital Strategies to Work on Them 31 décembre 2019
    How do images and styles spread out over time and place? This article presents how art historians can use digital methods to study “visual contagions”– the visual part of globalization: how images circulate, as material artefacts (paintings, sculptures, engravings, etc.…) or in reproductions (in illustrated periodicals, in photography, or on the internet…), through which channels […]
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